Cyber Monday po česku: nejsilnější nákupní den bude na internetu v pondělí 8. prosince

I když v USA je tradičně nejsilnější nákupní den na internetu v pondělí po svátku Díkůvzdání, tedy koncem listopadu, v ČR je realita jiná. Cyber Monday se obvykle uskuteční až kolem půlky prosince. V letošním roce tento den vychází na 8. prosince. Vyplývá to z předpokladů a zkušeností předního českého internetového prodejce Kasa.cz. Pondělí obecně je den, kdy k předvánočním online nákupům přistupuje nejvíce zákazníků. Nejvíce objednávek je pak realizováno vždy kolem 20. hodiny večer.

Z nedávno realizovaného průzkumu Kasa.cz sice vyplynulo, že 60 % zákazníků chce vánoční dárky nakupovat již v listopadu, nejsilnější prodejní den roku však Kasa.cz očekává v pondělí 8. prosince. V loňském roce zaznamenala Kasa.cz špičky dvě – v pondělí 9. a 16. prosince, rok předtím vrchol proběhl v pondělí 10.12. „Prodeje začaly sílit již v druhé půlce listopadu, kdy bylo hodně zákazníků motivovaných akcemi, jako byl Den dopravy zdarma nebo výrazné slevy na Black Friday,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz a dodala: „Hlavní nákupní horečka nás však teprve čeká.“

Stejně jako v loňském roce, i letos s sebou vánoční nákupy nesou jeden fenomén - lidé si vybírají zboží na internetu a následně si je vyzvedávají osobně v prodejnách Kasahouse nebo ve výdejnách Kasapoint. Dokumentuje to i skutečnost, že podíl osobních odběrů při nákupech na Kasa.cz se aktuálně pohybuje na
63 %. Napomáhá tomu určitě i fakt, že Kasa.cz jako jeden z mála velkých internetových obchodů nevybírá za odběr v prodejně žádný poplatek.

Aby měli zákazníci jistotu, že své zboží dostanou včas, měli by si ověřit termíny, do kdy jsou jednotliví dopravci schopní dopravovat na internetu zakoupené zboží. V případě, že zákazník zvolí dopravu přes kurýrní službu HDS nebo DPD, měl by zboží objednat nejpozději 18.12., pokud zvolí Českou poštu, lze objednávat zboží skladem ještě i 22.12. dopoledne. Osobní odběr na prodejnách Kasahouse bude možný ještě i na Štědrý den.

Z průzkumu Kasa.cz také vyplynulo, že téměř polovina dotázaných Čechů by si přála najít pod vánočním stromečkem elektroniku, třetina oblečení, kosmetiku nebo sportovní vybavení a necelá čtvrtina knihu nebo jiný kulturní zážitek. Pouze zhruba 1 % obdarovaných potěší coby vánoční dárek potraviny a nápoje. Dosavadní prodeje tento trend relativně kopírují. „Jasným prodejním hitem letošních Vánoc jsou na www.kasa.cz kuchyňské roboty v hodnotě nad 7000 Kč, jednotlačítkové kávovary, chytré mobilní telefony a dětské tablety s výukovými aplikacemi. Silný zájem je vidět i u fitness náramků, nejvíce se prodávají značky Polar Loop, Garmin a Samsung wear,“ komentuje Andrea Čižmářová a radí: „Pokud mají zákazníci dárek již vybraný, je lépe s nákupem neváhat. Nejpopulárnější zboží by již těsně před Vánocemi nemuselo být k dispozici.“