Kasa.cz: Češi dávají před designem přednost funkčnosti

kasa.cz_new_logo_webVíce než tři čtvrtiny českých spotřebitelů se při nákupu domácích spotřebičů a spotřební elektroniky orientují především podle funkčnosti. Design a cena produktu patří k druhořadým faktorům. Vyplývá to z nedávného průzkumu Kasa.cz, předního českého internetového prodejce, do něhož se zapojilo téměř 6000 respondentů.

Kuchyňské spotřebiče v retro designu, ať už jde o art deco či zlatá šedesátá léta, se asi hitem nestanou. I když výrobci nabízí v zajímavém provedení lednice, sporáky, kávovary či například varné konvice, zákazníci se spíš než dle vzhledu orientují dle funkčnosti. Průzkum Kasa.cz odhalil, že největší ohled na design berou spotřebitelé při nákupu malých domácích spotřebičů, jako jsou kávovary, mixéry či topinkovače (primárně podle designu se rozhoduje 13 procent lidí) a nejméně pak na design dbají lidé při nákupu IT vybavení, telefonů či fotoaparátů, kde jej upřednostňují pouhá 3 procenta nakupujících. Přitom růžové notebooky, světle modré fotoaparáty či jiné barevné a stylové produkty zařadila do svého sortimentu většina značek. Z průzkumu však vyplynulo, že se tyto produkty líbí pouhým 14 procentům zákazníků. Naopak 28 procent respondentů uvedlo, že se jim nelíbí, nebo si o nich myslí, že jsou předražené, případně je nepovažují za kvalitní a dobře vybavené. Ve výběru elektrospotřebičů jsou přitom Češi ještě o něco pragmatičtější než sousední Slováci. Pro ty je nabízená funkcionalita nejdůležitějším kritériem výběru v 66 procentech (versus 77 procent v případě Čechů).

„Zajímavým zjištěním průzkumu také je, že při nákupu domácích spotřebičů, elektroniky a počítačů se lidé více orientují podle značky než podle cenovky. Nejmarkantnější je tento fakt u spotřební elektroniky, kde na značku dá 4x více lidí než na cenu a podobné je to i u IT položek,“ uvedla Jitka Součková, tisková mluvčí Kasa.cz. Tomu odpovídá i struktura prodejů na Kasa.cz - velké a známé značky patří i bez ohledu na vyšší cenu k prodávanějším, a to napříč celým sortimentem.

Z designových elektrospotřebičů se na Kasa.cz jednoznačně nejvíc prodávají retrorádia, které již před třemi lety představila značka Hyundai. Nejprodávanějším modelem je Hyundai RETRO RTCC 513 RIP, který na Kasa.cz stojí 3999 Kč. Design hodný doby našich babiček přitom skrývá kromě gramofonu i CD a MP3 přehrávač. Jeho analogový tuner s ručičkovým ukazatelem a vlnovým rozsahem FM/AM umožňuje jako tenkrát pouze manuální vyhledávání stanic. USB vstup navíc umožňuje vytvářet MP3 soubory z CD/gramofonové desky/audiokazety a FM/AM rádia přímo na flash paměť. „V tomto případě jde spíš o vzpomínku, než snahu přinést do domácnosti neotřelý design. A to je asi i důvod, proč jde o 2x prodávanější model než standardní gramofony stejné funkčnosti,“ vysvětluje Jitka Součková. Hodně prodávaným produktem moderního designu je pak robotický vysavač Ecovacs Deepoo D56, který se poměrně překvapivě nejvíc prodává v růžové a zlaté barvě. Svými funkcemi patří ke špičce mezi robotickými vysavači a na Kasa.cz lze zakoupit již od 6040 Kč.

O internetovém obchodu Kasa.cz
Přední český internetový obchod Kasa.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. Kasa.cz již 13 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.