Kasa.cz: Přírůstek do rodiny v akci

kasa.cz_new_logo_webAť už česká rodina očekává nového potomka nebo se chystá pořídit domácího mazlíčka, nakupuje s rozmyslem a vyčkává, až zboží, které si vyhlídla, bude v akci. Zatímco při nákupu autosedaček berou čeští zákazníci v potaz výsledky bezpečnostních testů, ostatní zboží jako jsou postýlky, kočárky nebo v případě zvířat pelíšky vybírají výhradně dle designu a ceny. Vyplývá to ze statistik předního českého internetového prodejce Kasa.cz.

„Zákazníci se při nákupu dětského vybavení, jako jsou kočárky, postýlky či jídelní sedačky zaměřují primárně na cenu, ovšem to neznamená, že by kupovali nejlevnější položky v sortimentu. Většinou volí zboží ze střední cenové kategorie, avšak s důrazem na cenu, jde tedy často o „akční“ zboží a výrobky, které jsou na internetu v porovnání s kamennými prodejnami levnější,“ uvedla Jitka Součková, tisková mluvčí Kasa.cz. Výjimku tvoří jen autosedačky, kde je patrný vliv bezpečnostního testování. A protože vítězové testů obvykle patří k dražším značkám, až 85 % autosedaček prodaných na Kasa.cz patří do vyšší cenové skupiny. V případě kočárků a postýlek přitom připadá na luxusní zboží pohých 10 % prodejů, 68 % spadá do střední kategorie a jen 22 % činí levné značky.

V současné době v dětském zboží kupují lidé na internetu především jednorázové věci, jako jsou právě kočárky, a o zboží denní spotřeby, jako jsou pleny či mléko, zatím takový zájem není. „Pozorujeme však, že se tento trend začíná pomalu měnit a kontinuálně se zvyšuje počet lidí, kteří přes internet nakupují i sušené mléko či pleny. Růst je zatím patrný především v menších a vzdálenějších lokalitách s menší dostupností velkých nákupních center,“ komentuje Jitka Součková. Přímo naopak je tomu v případě produktů denní spotřeby u domácích mazlíčků, kde si zákazníci již na internetové nákupy zvykli. Prodeji chovatelských potřeb na internetu z hlediska obratu dominují psí granule, které se prodávají ve velkých baleních, a výhoda doručení do domu je tak ještě výraznější než u jiných položek. Psích granulí se přitom přes internet prodá neporovnatelně více než kočičích. „I zde platí, že zákazníci čekají na akční nabídky svých oblíbených produktů. Z našich statistik totiž vyplývá, že v akci se prodá až 70 % všech položek krmiva pro zvířata,“ doplnila Jitka Součková.

Co se sezónosti prodejů týče, ani jedna z kategorií není průběhem roku nijak zvlášť ovlivněna. Výjimku tvoří jen akvaristické potřeby, o které je největší zájem v předvánočním období, kdy prodeje rostou oproti zbytku roku až třikrát.

O internetovém obchodu Kasa.cz
Přední český internetový obchod Kasa.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. Kasa.cz již 13 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.