Kasa.cz: Rok 2012 přinese nové trendy v internetovém nakupování

Chytré mobilní telefony, sociální sítě a další moderní technologie přináší velké změny v chování a nákupních zvycích zákazníků, stejně jako ve způsobu online prodeje. Dle odborníků z českého nákupního portálu Kasa.cz se v tomto a příštím roce internetoví prodejci ještě více přiblíží svým kamenným kolegům, zákazníkům nabídnou větší rychlost a přehlednost a další možnosti výhodných nákupů.

K trendům následujících let bude patřit:

Prodejny a výdejní místa
Celosvětově se prosazuje trend osobního vyzvedávání zboží zakoupeného přes internet. V České republice k otevření sítě kamenných poboček přistoupili hlavní hráči na trhu, v USA tuto možnost nabízí například významný prodejce Walmart, ale i jeho konkurenti Kmart či Sears, kteří nabízejí dokonce i doručení online nákupu přímo do automobilu. „Tuto službu poskytujeme i v našem Kasahousu v Praze na Černém Mostě. Každý, kdo nakoupí na Kasa.cz a zvolí osobní odběr zboží v tomto našem kamenném showroomu, může při příjezdu na parkoviště poslat sms na Kasadrive a naši zaměstnanci mu zboží vynesou a naloží do kufru auta,“ vysvětluje Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz, a dodává „Tato služba si zatím hledá své zákazníky pomalu, ale věříme, že postupem času jí lidé začnou přicházet na chuť. Výhody má především u větších a těžších spotřebičů.“

Mobilita
Chytré telefony a mobilní aplikace dnes umožňují porovnávat ceny nebo posílat slevové kupony, potenciál však mají daleko větší – mohou poskytovat personalizovaný obsah, dotykové katalogy nebo podporovat věrnostní programy. Jejich masové rozšíření může způsobit, že v kamenných prodejnách bude čím dál méně snadné s nakupujícími manipulovat pomocí „výhodných“ speciálních nabídek a cenových akcí – data o cenách konkurence budou mít zákazníci stále po ruce.

Sociální sítě
Mohutný rozmach sociálních sítí přinese retailu i řadu dalších možností, než jen šíření zpráv po Twitteru nebo budování komunity či organizování soutěží na Facebooku. Letošní rok bude patřit testování možností Facebooku v oblasti internetového nakupování. Očekávat se dá i další rozvoj skupinového nakupování, vznikat budou komunity kupujících, které si budou doporučovat produkty k nákupu (například Fashism.com) a v rámci online obchodů vzniknou i funkce typu „nakup a sdílej“ nebo „co-browsing“, který umožní sdílet hledání konkrétního typu zboží více nakupujícím.

Denní nabídky a bleskové výprodeje, agregátory slev a prodejních akcí
Po vlně slevových portálů, v jejichž čele stál celosvětově Groupon.com, nastupuje další „módní“ vlna – agregátory slev a prodejních akcí a také denní nabídky a bleskové výprodeje. Touto cestou se již vydaly některé eshopy v zahraničí, které díky zajímavé cenotvorbě a také specializovaným technologiím, které přináší jen ty informace, které zákazníka zajímají, dokáží prodat masivní množství zboží v řádu minut od rozeslání emailového newsletteru. Tímto směrem se zaměří více prodejců, a to i v České republice.

Nové přístupy a technologie
Na svoji příležitost čekají také nové přístupy a technologie typu Rich Commerce nabízející zákazníkům virtuální modely, interaktivní videa či 3D pohled na produkty nebo jednostránkové eshopy prodávající v každé kategorii jen jeden produkt a dynamická cenotvorba, která přinese ultra krátké nabídky, slepé aukce či tzv. snižovanou – wonderprice. Dá se také očekávat konec flashových aplikací, které zákazníky příliš nezaujaly, a proto neměly žádný obchodní efekt.

Mezinárodnost
Dá se očekávat, že letos zesílí trend mezinárodního nakupování neboli přeshraničních nákupů. V řadě menších, především specializovaných, eshopů činí prodeje do zahraničí 10-20 %, některé asijské internetové obchody specializované na elektroniku úspěšně posílají do celého světa většinu prodejů. Česká republika má v této oblasti velký potenciál, neboť dle posledního průzkumu, který realizovala agentura Civic Consulting pro Evropskou unii mají české eshopy nižší ceny než je evropský průměr.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 11 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.