Marketing e-shopů se veze na sportovní vlně

Velké sportovní události jako Mistrovství Evropy ve fotbale i uplynulé Mistrovství světa v hokeji výraznou měrou ovlivňují marketingovou komunikaci největších českých internetových obchodů. Vyplývá to z analýzy společnosti VIVmail.cz, specialisty na e-mail marketing.

„Pro internetové obchody je rozesílání reklamních newsletterů klíčovým marketingovým nástrojem, který jim přináší v některých případech až 40 % obratu. Proto z těchto e-mailových nabídek lze do jisté míry odvozovat i celkovou marketingovou strategii e-shopů,“ říká Matouš Králík z VIVmail.cz s tím, že významné sportovní události letošního jara silnou měrou ovlivnily obsah komunikace českých internetových obchodníků. „Nemění se sice množství ani frekvence reklamních newsletterů rozesílaných českými e-shopy, ale přizpůsobuje se vzhled i obsah jednotlivých nabídek a také podoba dárků k nákupu.“

Z hlediska nabízených produktů se v době Mistrovství světa v hokeji i před nadcházejícím Mistrovství Evropy ve fotbalech v newsletterech nejvíce prosazovaly televizory značek Samsung a LG. Výrazně vzrostla i nabídka projektorů pro domácí účely v cenové relaci 15-20 tisíc korun. Nejčastějšími akcemi byla doprava zdarma a dárek k nákupu - často v podobě fotbalových a hokejových dresů, českých vlajek, ale například i bedny piv.

Další vlnu sportovně laděné marketingové komunikace lze očekávat v souvislosti s nadcházejícími Letními olympijskými hrami, které se konají od 5. do 21. srpna.