Oracle představil veřejný cloud, CRM v cloudu a sociální síť pro podniky

oracleOracle Public Cloud umožňuje přístup k podnikovým aplikacím, databázím a middlewaru na bázi předplatného, Oracle Fusion CRM je nejlepší systém pro řízení vztahů se zákazníky a Oracle Social Network je sociální sítí pro podnikové uživatele.

Oracle Public Cloud
Oracle Public Cloud je sadou špičkových integrovaných služeb, které zákazníkům a partnerům poskytují samoobslužný přístup na bázi předplatného k řešením Oracle Fusion Applications, Oracle Fusion Middleware a Oracle Database. Správa aplikací, jejich hosting a podpora probíhá plně v režii společnosti Oracle.

Sada Oracle Public Cloud zahrnuje následující služby: Oracle Fusion Customer Relationship Management (CRM) Cloud, Oracle Fusion Human Capital Management (HCM) Cloud, Oracle Social Network, Oracle Java Cloud a Oracle Database Cloud.

Oracle Public Cloud je provozován na speciálně navrženém hardwaru společnosti Oracle, který zaručuje vysoký výkon, spolehlivost, pružnost a zabezpečení potřebné pro kritické podnikové aplikace. V rámci prostředí jsou k dispozici důležité funkce, jako je správa a izolace zdrojů, výměna a integrace dat, správa whitelistů, bezpečnostní skenování a centralizovaný samoobslužný monitoring.

Na rozdíl od konkurenčních veřejných cloudů nabízí Oracle Public Cloud zákazníkům kompletní portfolio podnikových aplikací a technologických řešení. Nehrozí proto riziko fragmentace dat a obchodních procesů, k němuž dochází při použití veřejných cloudů zároveň. Zákazníci mohou v cloudu provozovat přesně ty samé aplikace jako na vlastních serverech. Aplikace napsané v jazyce Java a aplikace pro Oracle Database je možné v rámci Oracle Public Cloud nasadit beze změn, což umožňuje využít stávající investice, know-how a již vybudované IT ekosystémy.

Cena za používání Oracle Public Cloud má podobu měsíčního předplatného, přičemž každá ze služeb se účtuje nezávisle na ostatních.

„Nabízíme něco trochu jiného než konkurence,“ uvádí CEO společnosti Oracle Larry Ellison. „Jedná se současně o platformu jako službu i aplikace jako službu. Díky důslednému použití průmyslových standardů poskytujeme plnou interoperabilitu mezi cloudem a datovými centry na firemních serverech.“

Podnikové aplikace ve formě cloud computingu
Společnost Oracle představila nejpokročilejší řešení CRM pro řízení vztahů se zákazníky poskytované ve formě cloud computingu: Oracle Fusion Customer Relationship Management.
Novinka je součástí iniciativy Oracle Public Cloud. Řešení CRM na úrovni, které splňuje požadavky i velkých organizací, nabízí zákazníkům výhody konceptu SaaS (software jako služba) bez omezení, s nimiž se aplikace SaaS CRM dříve musely potýkat.

Služba Oracle Fusion CRM Cloud pomáhá specialistům v oblasti prodeje překonat svou konkurenci pomocí lepšího plánování, průzkumu, spolupráce a dokončení transakce.

Data o zákaznících a produktech je nyní možné propojit a sdílet pro všechny procesy v rámci systému CRM. Veškeré procesy CRM v podniku lze konsolidovat do jediného centra, v němž jsou k dispozici všechny potřebné informace o zákaznících.

„Oracle Fusion CRM je podle našeho názoru nejlepší současný systém CRM, ať už posuzujeme aplikace poskytované formou cloudu nebo jinak,“uvádí Anthony Lye, viceprezident divize Oracle CRM. „Je navíc součástí nejkomplexnější dnes dostupné služby, která kombinuje výhody cloud computingu a kvalitu aplikací na úrovni kritického podnikového softwaru. Umožní nasadit veřejný cloud computing ve firmách, které nekompromisně vyžadují výkonnost a zabezpečení svých aplikací a současně preferují respektovaného dodavatele.“

V rámci iniciativy Oracle Public Cloud byly představeny rovněž aplikace Oracle Fusion Human Capital Management (řízení lidských zdrojů) a Oracle Fusion Talent Management (řízení talentovaných zaměstnanců). Také tato řešení kombinují výhody architektury SaaS s robustností a spolehlivostí podnikových aplikací společnosti Oracle.

Oracle Fusion HCM nabízí hlavní funkčnost tohoto typu aplikací a navíc mj. moduly pro řízení mezd a výhod zaměstnanců a údržbu jejich kompletních profilů. Změny funkcí jednotlivých zaměstnanců lze snadno propojit se systémy pro správu identit, a zjednodušit tak příslušné procesy.

Služby Oracle Cloud Services jsou založené na výkonných a osvědčených technologiích společnosti Oracle. Podporují zákazníkovu volbu nasadit řešení podle jeho vlastních představ, protože nabízejí přenositelnost aplikace mezi veřejným a soukromým cloudem i modelem on-premise (instalace přímo na serverech zákazníka).

Nabídka všech výše uvedených řešení umožňuje používat nejpokročilejší aplikace společnosti Oracle na základě jednoduchého modelu předplatného. Není nutné kupovat hardware ani platit za podporu softwaru. Tyto aplikace dokáží držet krok s růstem firmy. Zákazníci mohou začít používat jediný modul a postupně přecházet na kompletní sadu.

Oracle Social Network
Nově uvedená platforma Oracle Social Network je sociální sítí určenou pro podnikové uživatele. Umožňuje jim spolupracovat jak v rámci firmy, tak i napříč firmami (například s dodavateli, partnery a zákazníky), sdílet informace, ale také lidi, s nimiž je výhodné spolupracovat, vůbec najít.

Platforma Oracle Social Network je schopna využívat dat z osobních profilů uživatelů na jiných sociálních sítí i ze systémů pro správu lidských zdrojů. Řešení sociální sítě je těsně integrováno také se sadou Oracle Fusion Applications.

V rámci systému je k dispozici řada nástrojů pro spolupráci, například osobní profily, skupiny, záznamy aktivit, aktualizace statutů, diskusní fóra, sdílení dokumentů, webové konference nebo instant messaging. K systému lze přistupovat pomocí webového prohlížeče, nativní aplikace (klienty) jsou k dispozici i pro širokou škálu mobilních zařízení (iOS, Android,…). Uživatelé si mohou své prostředí účinně personalizovat a konfigurovat, například nastavit upozornění a filtry, které jim umožní soustředit se na opravdu klíčové informace.

Každý uživatel i firma mají v rámci prostředí k dispozici vlastní virtualizovanou instanci, což zajišťuje potřebné soukromí a zabezpečení informací. Veškeré procesy je možné zaznamenávat, uchovávat a použít pro audit zabezpečení.

Platforma Oracle Social Network by měla zvýšit produktivitu například prodejních a marketingových týmů, pracovníků z oblasti lidských zdrojů nebo projektových manažerů.

Podrobnější informace (v angličtině)
Oracle Public Cloud
Oracle Cloud Computing
Aplikace Oracle Fusion
Oracle Social Network

O společnosti Oracle

Společnost Oracle (NASDAQ: ORCL) celosvětově dodává nejucelenější, nejotevřenější a nejlépe integrovaný podnikový software a hardwarové systémy. Další informace o společnosti Oracle najdete na www.oracle.com.