Spotřební elektronika vede v počtu reklamací

logo-kasa-cz-1_new_webSpolečnost Kasa.cz, přední český internetový prodejce, provedla průzkum reklamovanosti zboží 300 nejprodávanějších značek. Průzkum odhalil, že zákazníci nejčastěji reklamují spotřební elektroniku a minimum problémů řeší s taškami a batohy. Nejméně reklamovanou značkou byla od ledna do září 2010 Fiskars s jedinou reklamací na každých 250 prodaných výrobků, naopak nejvíce reklamovanou značkou bylo Mivvy s téměř pětinou reklamací.

Ze sledovaných tří stovek značek mělo 15 větší než 10procentní reklamovanost, přičemž v drtivé většině se jednalo o značky spotřební elektroniky. Mezi tři nejreklamovanějších značek na Kasa.cz patří Mivvy (18,6 %, mobilní telefony), Sony Ericsson (17,7 %, mobilní telefony) a Koss (16,2 %, sluchátka a headsety). Dobrou zprávou je, že 18 značek prodávaných na Kasa.cz mělo naopak méně než jedno procento reklamací. V čele nejméně reklamovaných značek je Fiskars (0,4 %, zahradnické náčiní), Thule (0,53 %, autodoplňky) a Case Logic (0,61 %, tašky a batohy).

Deset nejprodávanějších značek na Kasa.cz má průměr reklamací 3,0 procenta, tj každý třiatřicátý je reklamovaný. Nad všemi sledovanými značkami je přitom průměr reklamací 4,4 procenta, což představuje mírný nárůst oproti stejnému období loňského roku, kdy průměr reklamací činil 3,3 procenta. „ V roce 2009 reklamovali zákazníci nejčastěji MP3 přehrávače (10 procent), mobily a GPS (cca 4,5 procenta) a audio-video techniku (necelá 4 procenta). Letos patřily z hlediska reklamací mezi nejproblematičtější kategorie opět MP3 přehrávače s 10 procenty reklamací,“ říká Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Zvýšení poměru reklamací vůči prodaným výrobkům je do značné míry dáno tím, že zákazníci za poslední rok z cenových důvodů často upřednostňují levnější, méně známé značky. S nižší cenou však zároveň roste riziko, že zakoupen výrobek bude nutné reklamovat. Vedle toho prodejci do celkového počtu reklamací často zahrnují i případy, kdy zákazník odstoupí od smlouvy, neboli v zákonné lhůtě vrátí nepoužité zboží. Na Kasa.cz je tato lhůta prodloužena na celých 30 dní a této výhody mohou využít i zákazníci z řad právnických osob. „Za poslední rok registrujeme rostoucí tendenci zákazníků tuto možnost využívat. Nakupující na internetu si zvykli, že si mohou zboží prohlédnout a pokud se jim nelíbí, není problém je vyměnit či vrátit. Naše prodloužená lhůta jim na rozhodnutí ponechává dostatek času,“ uvedla Jitka Součková.
Kasa.cz zákazníkům nabízí i možnost výměny reklamovaného zboží za nový kus, pokud dojde k jeho poruše do 30 dní od zakoupení, nebo rozšířenou záruku. „Pro případ poruchy zakoupeného zboží v záruční lhůtě nabízíme zákazníkům možnost dokoupení tzv. rozšířené záruky, ve které pak mají zápůjčku náhradního produktu zdarma,“ uvedla Jitka Součková. „Cena této služby se pohybuje dle typu spotřebiče mezi 99 a 299 Kč, což představuje relativně nízkou částku oproti problémům, které vzniknou domácnosti, když jim na dobu celého jednoho měsíce chybí lednička, pračka či jiný často používaný spotřebič,“ dodala.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 11 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.