Pozornost věnovaná e-mailům trvale roste

Průměrný čas strávený čtením e-mailu se mezi lety 2011-16 zvýšil o 7 %. E-maily jsou tak v době snižování pozornosti uživatelů světlou výjimkou a představují vhodnou příležitost pro marketingové využití.

V průběhu 6 let, mezi roky 2011 a 2016, se podle údajů společnosti Litmus zvýšila průměrná doba věnovaná čtení e-mailové zprávy o 7 % na 11,1 vteřiny. Ve stejném období také 24,9 % na 22,4 % klesl počet zpráv, u nichž příjemci strávili méně než 2 vteřiny. Naopak z 53,4 % na 56,8 % stoupl počet e-mailů, u nichž uživatelé strávili více než 8 vteřin. O 6 procentních bodů, na 44,4 % vzrostl počet e-mailů, u nichž uživatelé strávili více než 18 vteřin.

„Rostoucí význam e-mailové komunikace pro uživatele pozorujeme i v ČR,“ říká Vladan Hejnic, CEO společnosti VIVmail.cz, která se specializuje na inteligentní e-mailingové kampaně, a pokračuje: „Proto také přes polovinu firem plánuje navyšování rozpočtu na e-mail marketing, což je více než v případě sociálních sítí, obsahového marketingu, SEO i PPC.“

Nárůst pozornosti souvisí s několika trendy, hlavním je otevírání e-mailových zpráv na mobilních zařízeních, kde podle údajů společnosti Litmus došlo v uvedeném období k razantnímu zvýšení z 20 % na 55 %. Zároveň se průměrný čas strávený mobilním uživatelem u jednoho e-mailu zvýšil o 16 %.

Jak v e-mailech získat a udržet pozornost?
• Předmět a náhled e-mailu v souladu s jeho skutečným obsahem
• Responzivní nebo mobilní design
• Rychlé sdělení s pomocí odrážek, méně hutného textu
• Vhodné a poutavé obrázky
• Kompaktní velikost e-mailu urychlí načítání