,

Společnost Oracle nabízí podnikům prostředí pro vývoj a provoz konverzačních robotů – chatbotů

Společnost Oracle nabízí podnikům prostředí pro vývoj a provoz konverzačních robotů – chatbotů

Platforma Oracle Mobile Cloud umožňuje poskytovat chytré služby založené na umělé inteligenci a sjednotit kontakt se zákazníky přes webové, mobilní i další aplikace.

Společnost Oracle na své konferenci Oracle OpenWorld oznámila rozsáhlou aktualizaci služeb poskytovaných v rámci platformy Oracle Mobile Cloud. Hlavní novinku představují chatboty (asistenty pro komunikaci s člověkem v přirozeném jazyce) založené na technologiích umělé inteligence. Platforma Oracle Mobile Cloud zjednodušuje vývoj chatbotů, podporuje hlubokou analytiku, sjednocuje různé komunikační kanály (web, mobilní aplikace, hlasová komunikace...) a umožňuje sdílet informace mezi jednotlivými kanály i chatboty. Podniky mohou chatboty využít jak pro komunikaci se zákazníky, tak i s vlastními zaměstnanci, a těsněji je zapojit do podnikových procesů.

Celosvětově se dnes používá více než 5 miliard mobilních telefonů a vzhledem k rychlé expanzi mobilní ekonomiky se podniky snaží poskytovat kvalitní a personalizovanou zákaznickou zkušenost také při přístupu z mobilních zařízení. Společnost Oracle pomáhá podnikům reagovat na požadavky zákazníků a umožňuje jim hladce vytvářet a integrovat spolehlivé mobilní služby.

„Chování uživatelů se výrazně posouvá směrem k mobilním zařízením a platformám pro zasílání zpráv (messaging). Pro podniky je tedy klíčové, aby vyvíjely a podporovaly služby poskytované prostřednictvím kanálů, které preferují jejich zákazníci,” uvádí Amit Zavery, senior viceprezident pro vývoj produktů v rámci Oracle Cloud Platform. „Pomocí platformy Oracle Mobile Cloud mohou nyní podniky dále posilovat vztahy se svými zákazníky bez ohledu na to, zda tito zákazníci budou méně používat web nebo přejdou od tradičních mobilních aplikací k platformám pro messaging.”

Umělá inteligence podporující novou verzi platformy Oracle Mobile Cloud zahrnuje strojové učení, kognitivní technologie, zpracování znalostí, nástroje pro podporu dialogů a rozpoznávání kontextu. Díky tomu lze na platformě vytvářet aplikace schopné automatické konverzace i v rozsáhlejším měřítku. Inteligentní chatboty Oracle využívají porozumění přirozenému jazyku (natural language understanding, NLU), které se stále zdokonaluje pomocí strojového učení; díky tomu dokáží chatboty stále lépe porozumět konverzaci s člověkem a pochopit, jaký problém chce uživatel řešit. Chatbot umí takový požadavek zpracovat a automaticky na něj zareagovat, přičemž do reakce integruje data získávaná z dalších podnikových aplikací.

Společnost Oracle poskytne podnikům také nástroj Bot Builder, který zjednodušuje vývoj dalších konverzačních robotů, protože při tom není potřeba programovat příliš mnoho kódu. Nástroj nabízí jednotné prostředí pro návrh i trénování modelů NLU, tvorbu dialogů pro tok konverzace a způsob, jak integrovat různé komunikační kanály a další data organizace. Vývojáři mohou pomocí nástroje Bot Builder testovat a nasazovat chatboty a řídit jejich celý životní cyklus (i s využitím stávajících nástrojů pro řízení životního cyklu). Sada aplikací také nabízí výkonné nástroje pro analýzu zákaznické zkušenosti a umožňuje podrobně porozumět využívání chatbotů i jiných mobilních komunikačních kanálů, řešit problémy s výkonem a personalizovat kontakt s koncovými uživateli.

Chatboty Oracle podporují řadu dnes nejpoužívanějších komunikačních kanálů a klientů pro messaging včetně Facebook Messenger, Kik, Skype a Slack. Podpora zahrnuje i současné digitální asistenty, jako je Amazon Echo, Amazon Dot a GoogleHome. Inteligentní chatboty Oracle poskytují také vývojová prostředí (vlastní a JavaScript), která umožňují zapojit je to dalších systémů, webových i mobilních aplikací pro chat a hlasovou komunikaci, jako je Apple Siri, GoogleVoice nebo Microsoft Cortana.

Další nové funkce platformy Oracle Mobile Cloud Enterprise:

· Integrace dat v podniku, kdy lze zefektivnit služby zákazníkům díky propojení informačních systémů (back end), identity konkrétního uživatele a dat z transakčních systémů

· Podniky mohou analyzovat chování uživatelů (jejich „cestu“ přes různé služby/systémy) a identifikovat místa, kde dochází k problémům

· Interakce člověk–chatbot umožňuje hladký přenos kontextu k dalším lidem nebo do expertních systémů a v případě potřeby zase zpět chatbotu a další úpravy jeho fungování

· Kompletní řízení životního cyklu chatbotů zahrnuje vývoj, testování, správu verzí a integraci se systémy CI/CD (continuous integration/continuous delivery)

· Platforma prochází neustálou evolucí a tento průběžný vývoj umožňuje rychlé vylepšování služeb zákazníkům, přístup k aktuálním „motorům“ umělé inteligence i novým mikroslužbám

· Podnik má při implementaci naprostou volnost definovat si komunikační kanály, navrhnout posloupnost dialogů, integraci s dalšími podnikovými systémy (backkend) a řízení obchodní logiky

· Propojení s platformou Oracle Cloud umožňuje snížit náklady i složitost prostředí IT a podporuje přístup k bohaté škále dalších špičkových služeb SaaS, PaaS i IaaS

Spolupráce se společností Chatbox

Další vývoj chatbotů na platformě Oracle bude probíhat i ve spolupráci se společností Chatbox. Do technologie Oracle Intelligent Bots v rámci platformy Oracle Mobile Cloud budou přidány funkce CHATBOX® Instant Apps. Chatboty se díky této technologii budou moci snadno přepínat mezi vlastní (nestrukturovanou) konverzací a personalizovanou výměnou strukturovaných dat. Technologie Chatbox by v rámci platformy Oracle Mobile Cloud měla usnadnit přenos kontextu mezi různými systémy a tvorbu speciálních rozhraní vhodných pro daný typ kontaktu, např. konverzačního robota, který bude uživateli pomáhat při vyplňování on-line formuláře. Systém pro zasílání zpráv Chatbox Instant Apps také podporuje integraci s dalšími oblíbenými aplikacemi pro komunikaci/zasílání zpráv včetně Amazon Echo, Facebook Messenger a GoogleHome.

Platforma Oracle Mobile Cloud lídrem trhu

Aktuální studie analytických firem považují platformu Oracle Mobile Cloud za technologického lídra trhu, ať už jde o vývoj aplikací, podporu nebo škálovatelnost. Jedná se např. o následující studie: · Gartner: Magic Quadrant for Mobile Application Development Platforms (2017) · Forrester Research: The Forrester Wave™: Mobile Development Platforms, Q4 2016

Podrobnější informace (v angličtině) · Oracle Mobile Cloud · Oracle Mobile Cloud Enterprise · Oracle Cloud Platform · Oracle Cloud na Facebooku, Twitteru a na Oracle Cloud Blog · Oracle Mobile Cloud na Twitteru, LinkedIn a na Oracle Mobile Blog