Nejčastější motivací pro nákup na internetu je příhodná cena

obchodni-dum.cz_web3

Z rozsáhlého průzkumu předního českého internetového nákupního centra Obchodní-dům.cz vyplývá, že k nejčastějším argumentům pro nákup na internetu patří výhodné ceny a komfortní a rychlé dodání zboží až do domu. Nejaktivněji přitom na internetu nakupuje generace třicátníků.

Do průzkumu se v období od ledna do března 2009 zapojilo 11 432 respondentů z řad zákazníků internetového obchodu Obchodní-dům.cz, přičemž podíl mužů a žen se téměř shoduje s poměrem českých uživatelů internetu – podle údajů agentury Mediaresearch z února 2009 byli muži proti ženám v převaze 54:46.

Průzkum portálu Obchodní-dům.cz dále ukázal, že na internetu nakupují zákazníci napříč všemi věkovými skupinami. Největší část tvoří s 36 % třicátníci, generace čtyřicátníků zaujímá 22 % a padesátníků 17 %. Nejčastěji jde o osoby v pracovním poměru (69 %), zákazníci z řad živnostníků, důchodců či matek na rodičovské dovolené tvoří 8mi % respektive 7mi % poměrně vyrovnané skupiny. Na internetu utratí 47 % zákazníků více než 10 000 Kč za rok.

„Největší zastoupení věkové kategorie 30-39 let přikládáme do značné míry zaměření našeho portfolia, kde převahu hrají domácí spotřebiče a spotřební elektronika. Generace třicátníků se vesměs věnuje zakládání rodiny a budování domovů, a proto je pro ně náš sortiment atraktivní,“ uvedl Petr Šebek, obchodní ředitel portálu Obchodní-dům.cz.

Zákazníci e-shopu Obchodní-dům.cz používají internet nejčastěji doma (50 %) a ve velké míře i v zaměstnání (35 %). Nejméně často pak využívají služeb internetových kaváren (2 %). Čtyři z pěti nakupujících jsou on-line denně.

V současné době tvoří internetová populace (12+) celých 55 % celkové populace České republiky (12+). Internetová populace je přitom mladší, vzdělanější a zahrnuje větší počet mužů než celková populace ČR.

Grafy – rozložení nakupujících podle pohlaví, věku, ekonom. aktivity

O internetovém obchodu Obchodní-dům.cz

Internetové nákupní centrum Obchodní-dům.cz v ČR působí již od roku 1998 a soustředí se zejména na prodej domácích spotřebičů a elektroniky. Zákazníci mohou využívat rozšířené služby včetně komfortního doručení a profesionálního poradenství. Pro další informace navštivte www.obchodni-dum.cz.

O internetovém obchodu KASA.cz

Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 10 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.

O holdingu Kasa.cz a Obchodní-dům.cz

Skupina internetových obchodů Kasa.cz a Obchodní-dům.cz je s obratem přesahujícím 2,2 miliardy korun a s více než 800 000 registrovanými zákazníky jedničkou maloobchodního internetového prodeje v České republice. Kromě toho úspěšně působí také na Slovensku, v Německu, Polsku, Rakousku a Maďarsku. Více informací naleznete na www.kasa.eu.