Výrobce obráběcích nástrojů Dormer Pramet zvýšil pomocí nového e-commerce portálu kvalitu online služeb

Společnost Dormer Pramet, výrobce obráběcích nástrojů, zprovoznil na platformě SAP Commerce Cloud nový e-commerce portál pro B2B prodej a podporu zákazníků. Projekt, který realizovala partnerská společnost ACTUM Digital, ovlivní nákupní zkušenost a zvýší kvalitu online služeb pro desítky tisíc zákazníků v celkem 70 zemích po celém světě. V tuto chvíli portál funguje v České republice, na Slovensku a Ukrajině, v Maďarsku, Rumunsku, Polsku, Německu a Turecku. Do března 2022 dojde k zapojení ostatních zemí.

K vybudování nového e-commerce portálu přiměl společnost Dormer Pramet zejména rostoucí zájem zákazníků o online nakupování a přístup k důležitým informacím od výrobce. Jde například o doporučení nástrojů pro obrábění, které pomáhá zvolit nákladově nejefektivnější řešení, návody na použití nástrojů a jejich správné nastavení nebo o ceny a skladovou dostupnost v reálném čase.

Náš první neúspěšný pokus o online portál nás stál tři roky života, ale poučili jsme se a nyní se nám podařilo celý projekt realizovat během devíti měsíců. Vnímáme to jako investici do naší obchodní strategie a jsme si vědomi toho, že jde o nekončící proces, protože svět se mění a je potřeba na to reagovat,“ říká Marek Černý, IT ředitel výrobní společnosti Dormer Pramet. Nový portál zapadá do firemního konceptu Chytrá společnost, který propojuje obchodní strategii, lidi a technologie.

Dodavatel nového řešení, společnost ACTUM Digital, nahradil stávající e-shop cloudovým řešením na platformě SAP Commerce Cloud. Ta poskytuje společnosti Dormer Pramet potřebné funkce, jako je správa webového obsahu, správa produktů, vyhledávání, správa objednávek a mnoho dalšího.

Během návrhu a implementace jsme se přednostně zaměřili na rychlé uvedení do provozu. Kvůli tomu jsme projekt rozdělili na dvě fáze. V první fázi jsme spustili portál v osmi zemích a následně jsme přidali zbývající. Rozvoj portálu bude pokračovat, protože zákazník se rozhodl pro řešení umožňující nepřetržitý a agilní rozvoj,“ říká Michal Fedorko, Division Delivery Manager ze společnosti ACTUM Digital.

Platforma SAP Commerce Cloud podporuje širokou škálu obchodních modelů a lze ji plně přizpůsobit potřebám společností i jejich zákazníků. Díky robustním funkcím pro správu obsahu umožňuje provozovat rozsáhlé produktové katalogy. Postará se o zjednodušení prodejních i nákupních procesů na moderní a agilní platformě elektronického obchodování. Díky škálovatelnosti a spolehlivosti řešení SAP podporuje budování loajality zákazníků kdykoli, kdekoli a na jakémkoli zařízení.

V současné době jsme svědky velké konzumerizace B2B segmentu. Lidé i zde totiž oprávněně očekávají podobný zážitek, na jaký jsou zvyklí z B2C. Zároveň v B2B roste strategická důležitost poskytování služeb s přidanou hodnotou na úkor pouhého prodeje produktů. Naše platforma SAP Commerce Cloud může B2B společnosti ve všech těchto aspektech plně a pružně podpořit,“ říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR, a dodává: „Tento projekt potvrdil důležitost dvou trendů, a sice správného načasování a odbornosti. Nejde totiž jen o implementaci technického řešení, ale i o výběr vhodného partnera, který zákazníka úspěšně provede celým procesem. Jsem velmi ráda, že zkušená digitální agentura Actum Digital s námi spojila své síly.“