Kasa.cz: Dobírka ztrácí na popularitě
Zatímco ještě před dvěma lety vévodila platbám za nákupy na Kasa.cz dobírka, kterou využívalo 53 % zákazníků, dnes jen stěží obhájí druhé místo. Vytlačily ji platby v hotovosti či platební kartou a bankovní převody.
Důvodem jsou stále oblíbenější internetové nákupy s osobním odběrem v kamenné prodejně. V případě Kasa.cz a jejích Kasahousů v Praze, Čestlicích, Brně a Ostravě tuto možnost využívá průměrně 56 % zákazníků, přičemž jejich číslo stále roste. V předvánočním období stejně jako v době novoročních výprodejů často dosahovalo i 60 %. „Tito zákazníci vždy platí hotově nebo kartou přímo na místě, což je důvod, proč klesá obliba dobírky. Tu zákaznící obvykle využívají při dražších nákupech, dle našich statistik jde ve více než 80 % případů o nákupy nad 2000 Kč. Zákazníci začali také daleko více věřit online bankovním převodům, jejichž podíl od roku 2011 vzrostl pětkrát na 15 %,“ uvedla Jitka Součková, tisková mluvčí Kasa.cz. Jen 3 % nákupů bylo za posledních 12 měsíců realizováno na splátky, a to i přesto, že vyjednání splátek je nyní daleko jednodušší.
Zákazníci, kteří nemají v dosahu Kasahouse, volí stále doručení svého zboží některým z českých přepravců. Nejpopulárnějšími z nich byla za posledních 12 měsíců Česká pošta s 18 % zásilek a DPD s 15 % doručení. Komfortní dopravu, ideální pro velké domácí spotřebiče, zvolilo 8 % nakupujících a 3 % zásilek doručil Toptrans. „Lidé si dnes rádi připlatí za komfortní doručení , a to i přesto, že je dražší, než běžná doprava velkého spotřebiče. Každá rok registrujeme nárůst tohoto způsobu dopravy,“ dodala Jitka Součková.
O internetovém obchodu Kasa.cz
Přední český internetový obchod Kasa.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. Kasa.cz již 13 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.