Umělá inteligence a strojové učení je integrováno napříč aplikacemi Oracle
Konference Oracle OpenWorld patří k událostem, kde se pravidelně představují zásadní novinky ovlivňující vývoj podnikového IT. V loňském roce byla hlavním tématem autonomní databáze Oracle, letos pak rozšíření jejích funkcí do dalších aplikací. Nové technologie použité v Oracle Autonomous Database, především umělá inteligence a strojové učení, prorůstají do celého portfolia cloudových služeb Oracle.
Společnost Oracle na konferenci OpenWorld oznámila především integraci umělé inteligence do aplikací poskytovaných v cloudu v režimu SaaS (software jako služba). Aplikace mohou díky tomu automatizovaně poskytovat informace vedoucí k lepšímu rozhodování, zákazníci Oracle tedy s novými verzemi získávají okamžitou obchodní hodnotu.
ERP, EPM, HCM…
Systém pro plánování podnikových zdrojů (ERP) nyní díky umělé inteligenci dokáže lépe automaticky rozpoznávat dokumenty. Ze souborů PDF i dalších běžných typů dokumentů aplikace automaticky přečte finanční údaje, takže faktury a další finanční dokumenty už díky tomu nebude třeba přepisovat či jinak mezi systémy převádět ručně. Strojové učení umožňuje systému naučit se rozpoznávat formát, v němž posílají finanční informace jednotliví obchodní partneři, zvládne se přizpůsobit změnám těchto formátů i vstupu nových partnerů do firemního ekosystému.
V řešení pro řízení podnikové výkonnosti (EPM) jsou díky umělé inteligenci k dispozici nové funkce zefektivňující prediktivní plánování. Uživatelé mají ihned při načítání nových dat jednoduše pochopitelný a vizualizovaný přístup k průběžným změnám předpovědí, vidí související statistické ukazatele (rozptyl a jeho vzory apod.), na základě čehož mohou neustále provádět revize plánů. Speciální nástroje podporují rychlejší návratnost investic do systémů Internetu věcí (IoT), protože umožňují lepší přehled o těchto datech a jejich využití v rámci Oracle Cloud Applications.
Vylepšeno bylo rovněž řešení pro řízení lidského kapitálu HCM Cloud. Strojové učení v tomto případě mj. umožňuje oddělením lidských zdrojů nabídnout zaměstnancům personalizované pracovní prostředí a zaměstnancům lépe řídit svoji profesní kariéru v rámci dané firmy. „Zaměstnanci očekávají, že budou mít v zaměstnání přístup ke stejným technologiím jako ve svém osobním životě,“ uvádí Chris Leone, senior viceprezident pro vývoj Oracle HCM Cloud. „Patří sem např. komunikace pomocí hlasových asistentů, přístup ke všem aplikacím a datům přes mobilní telefony nebo doporučování podle hodnocení – tj. založené na dosavadním fungování. Kultura inovací ve společnosti Oracle nám umožňuje nabídnout tyto nové technologie a nástroje i našim zákazníkům – jednak proto, aby mohli fungovat agilněji a zůstali konkurenceschopní, ale i proto, aby byli atraktivní pro zaměstnance.“
Oracle HCM Cloud přináší do pracovního prostředí větší využití hlasových technologií (využití přirozeného jazyka i při interakcích mezi člověkem a softwarem), díky sjednocení více zdrojů informací umožňuje zvýšit komplexnost a s pomocí nové komponenty Oracle Connections umožňuje snazší propojení zaměstnanců s různými týmy existujícími v rámci dané organizace; zaměstnanci sdílí např. profily se svými dovednostmi, zájmy a úspěšnými projekty.
Hlasové rozhraní a řešení pro řízení zákaznické zkušenosti
Konference Oracle OpenWorld rovněž ukázala, jak velký význam přičítá společnost Oracle dalšímu vylepšování uživatelského rozhraní podnikových aplikací. Jednoduché ovládání výrazně zvyšuje produktivitu zaměstnanců, kteří pracují se softwarem Oracle. Klíčovou novinkou je zde rozšířená podpora pro komunikaci v přirozeném jazyce, jakou znají uživatelé chytrých telefonů, ovšem s parametry a další funkcionalitou potřebnou pro podnikové prostředí. Uvedena byla nová verze nástroje Oracle Digital Assistant, který podporuje integraci s dalšími systémy Oracle (včetně řízení dodavatelského řetězce Oracle SCM Cloud) nebo třetích stran (Microsoft Teams). Oracle Digital Assistant je rovněž k dispozici napříč celou platformou Oracle CX Cloud, což zpřístupňuje ovládání systémů hlasem např. pro zaměstnance prodeje, marketingu a zákaznických služeb.
Představeny byly aktuální verze řešení CX Unity, Project Driven Supply Chain, Replenishment Planning and Channel Revenue Management, Experience Design Studio a rozšiřující funkce a moduly určené pro konkrétní obory podnikání. Nová verze CX Unity dále vylepšuje řízení zákaznické zkušenosti (CX) a umožňuje poskytovat zákazníkům personalizované a konzistentní služby bez ohledu na typ interakce (návštěva webu, zhlédnutí on-line reklamy, samotné transakce v kamenných obchodech či e-shopu, komunikace s call centrem…).