Vánoční prodeje na internetu letos vyvrcholily dvakrát

Letošní vánoční nákupy začaly již v listopadu, průměrná cena objednávky vzrostla o 5 %. Úterý 10. prosince a pondělí 16. prosince se staly se svými více než 5 000 odbavenými objednávkami nejsilnějšími prodejními dny letošní předvánoční sezóny nákupního portálu Kasa.cz. Objednávky přitom letos zákazníci realizovali již od začátku listopadu, kdy došlo ke snížení hodnoty české koruny, což způsobilo obavy z následného zdražování.

Růst tržeb pokračoval prakticky celý listopad, přičemž hodně velký podíl na tržbách mělo hodnotnější zboží, jako jsou velké domácí spotřebiče, televizory s velkou úhlopříčkou či tablety a mobilní telefony s nadstandardními parametry. Od začátku prosince pak zákazníci objednávali spíš levnější zboží.

„Na letošní vánoce jsme byli velmi dobře připravení. Díky rozsáhlým skladovým zásobám jsme mohli i v prosinci prodávat zboží za původní ceny a nemuseli po snížení hodnoty české koruny přistupovat ke zdražování,“ přibližuje Andrea Čižmářová, marketingová ředitelka Kasa.cz. „Zboží si zákazníci v našich prodejnách Kasahouse vyzvedávali hojně i poslední předvánoční víkend a dokonce ještě na Štědrý den dopoledne. S předvánoční sezónou jsme spokojeni a od dnešního dne zahajujeme velké výprodeje, v rámci nichž si zákazníci budou moci zakoupit tisíce položek zboží se slevou až 73 %,“ dodala.

Cena průměrné předvánoční objednávky letos mírně stoupla, a sice z loňských 3 600 Kč na letošních 3 780 Kč. Nejprodávanějším zbožím letošních vánoc byly především herní konzole, čtečky elektronických knih, tablety, chytré mobilní telefony a holicí strojky. Ke kuriózním dárkům patřil letos plašič zvěře, který zakoupily stovky zákazníků Kasa.cz. Celkové vánoční tržby Kasa.cz vzrostly meziročně o 8 %.

Zákazníci si ve více než 60 % případů přišli své zboží vyzvednout do některého z Kasahousů, pouze méně než 40 % jich volilo dopravu zboží na uvedenou adresu. Napomáhá tomu určitě i fakt, že Kasa.cz jako jeden z mála velkých internetových obchodů nevybírá za odběr v prodejně žádný poplatek. K nejčastějším způsobům platby proto patřila hotovost či úhrada platební kartou, dříve populární dobírka se propadla až na třetí místo.