Zákazníci na internetu hodnotí nejlépe Asus, Nikon a AEG

logo-kasa-cz-1_new_web

Nejoblíbenější značkou spotřební elektroniky je v České republice Asus. Vychází to z rozsáhlého průzkumu spotřebitelské spokojenosti realizovaného předním českým internetovým obchodníkem KASA.cz. Asus vede i v kategorii Počítače a příslušenství, kategorii Digitální foto ovládl Nikon a v kategorii Bílé zboží excelovalo AEG.

Průzkum spotřebitelské spokojenosti s jednotlivými značkami vychází z téměř patnácti tisíc textových hodnocení zákazníků KASA.cz, kteří si v letech 2008 a 2009 zakoupili prostřednictvím internetového obchodu KASA.cz spotřební elektroniku a podělili se o své praktické zkušenosti. Produkty značky Asus obdržely průměrnou známku 5, tedy nejvyšší možné ohodnocení. Nikon a AEG se v celkovém žebříčku umístily na 2. – 3. příčce se shodným průměrným hodnocením 4,9, což je zároveň potvrdilo jako vítěze svých kategorií.

„Tato zpětná vazba je pro nás velmi důležitá. Díky ní se nám daří jednak rozšiřovat sortiment v souladu s poptávkou trhu, jednak zlepšovat naše služby. Navíc můžeme lépe predikovat, co zákazníci budou nejvíce kupovat a zajistit dostatečné skladové zásoby. Zákazníci tak mohou zakoupené zboží obdržet prakticky obratem po odeslání objednávky,“ uvedla Jitka Součková, marketingová ředitelka KASA.cz.

Zajímavým údajem z KASA.cz je procento reklamací u vítězných značek. Nejméně reklamací z vítězné trojice bylo v letech 2008 – 2009 zaznamenáno u značky Nikon (1,4 %), ASUS reklamovali zákazníci z 3,4 % a AEG dokonce z 4,2 %.
V kategorii Počítače a příslušenství zákazníci reklamovali nejméně produkty značky Microsoft (0,36 %), v kategorii Digitální foto Panasonic (1,01 %) a v Bílé technice Baumatic (1,63 %).

„Snažíme se o to, aby bylo vyřízení reklamací pro zákazníky co nejrychlejší a nejméně bolestivé. Protože jsme na základě rozsáhlého interního průzkumu zjistili, že 27 % všech závad se projeví do prvního měsíce od zakoupení, řešíme reklamace ve 30denní lhůtě od zakoupení výměnou za nový kus, což reklamaci značně urychlí,“ vysvětlila Jitka Součková.

O internetovém obchodu KASA.cz
Přední český internetový obchod KASA.cz nabízí kompletní sortiment od audio-video techniky, přes bílé zboží, spotřební elektroniku, sportovní potřeby, auto-moto či zahradní techniku až po kosmetiku, dětské vybavení, hračky a další. Celkem zahrnuje více než 1 000 světových značek. KASA.cz již 10 let poskytuje zákazníkům řadu nadstandardních služeb. Podrobnosti získáte na www.kasa.cz.